mygreatestnovels

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Harrison Reed's första fall kapitel 2, söka jobb

Av Sadie Tyson - 17 januari 2013 19:26

Eftersom jag inte visste var jag skulle börja gick jag till parken, som jag såg lite längre fram.


"Någon som vill börja jobba på min polisstation? Jag har en massa vin om du blir sugen"


Jag gick fram till mannen och sa "Jag söker jobb, vad erbjuder du?"


"Ja du kan få bli civilspanare men först namn tack!"


"Reed, Harrison Reed"


"Okej Haggis, kan du börja på måndag?"


"Som civilspanare...? Behöver man inte typ, jag vet inte... Vara utbildad?, och mitt namn är Harrison"


"Nej inte vad jag vet"


"Vad heter du?"


"Roger Redvine"


"Ja"


"Vadå ja"


"Ja, jag kan börja på måndag"


"Bra, du börjar kl 06:00"


"Okej"




Jag bara gick därifrån, bort från den konstiga konversationen och tänkte börja kolla på lägenheter men plötsligt så kände jag att någon skuggade mig...


"Åh det är bara du Roger" sa jag förvånat


"Du får ett rum på stationen, där du kan sova, det blir tio kronor mer tack!"


Tio kronor...?, tänkte jag...


"Okej"



Jag upptäckte senare att det inte var Roger som skuggade mig, utan någon, eller något, annan men jag ska inte vända mig om, eller? Jag vände mig om, ingen var där men jag kände mig ändå iakttagen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sadie Tyson - 6 augusti 2015 23:00

- Så... Du vill inte... Ha mig?- Nej. Det bar emot att säga det, men han visste att det var för det bästa. Det bästa för henne. - Hela den här tiden, alla gånger vi var tillsammans, var det bara en lögn?- Ja.Han visste inte hur mycket mer av det här ...

Av Sadie Tyson - 14 januari 2013 23:02

Beep.. beep.. beep.. Det första han hör när han vaknar, är ett otroligt irriterande ljud. När han öppnar ögonen ser han ett ganska stort rum med vitt golv och blekblåa väggar. Det andra han ser är en massa sladdar och apparater. Han blir alldeles...

Av Sadie Tyson - 9 januari 2013 01:03

Augustus VII Faraway levde på 1800-talet, han var en gladlynt, lustig liten man. Han hade en grå och vitrandig kostym och alltid ett par blanka, svarta skor. Hans frisyr var alltid likadan, bakåtkammat hår med massor av gele.  Fast han var en stabil ...

Av Sadie Tyson - 7 januari 2013 04:43

Alltid samma dröm, varje natt. Jag fruktar mörkret för i mörkret måste man somna, och det är i mörkret som drömmarna kommer, dessa hemska vidriga mardrömmar. Jag har inte sovit på flera dygn. Det är hemskt. Jag har sagt till Adara att hon är en a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Muspekare

Harry Potter - Golden Snitch

Something


Ovido - Quiz & Flashcards